Poskrbimo za vaše zdravje







Aktualne teme

Glasba ima na posameznika številne dobre učinke. Bolnik z demenco izgu... >>
Skoraj 65 let tradicije, preko 460 izdelkov v več kot 50 državah svet... >>
Nahajate se: Samozdravljenje > IZOGNITE SE SPOMLADANSKI UTRUJENOSTI

IZOGNITE SE SPOMLADANSKI UTRUJENOSTI

Mnogi med nami se veselimo pomladi, ki prinaša v naša življenja več svetlobe, toplote in barv. Pomlad, ko se prebuja vsa narava in z njo tudi mi, naj bi nam prinesla več energije in zagona za vse kar počnemo. A marsikdo sredi marca razočaran ugotovi, da postaja utrujen, razdražljiv in brezvoljen, da slabo spi, pojavijo se bolečine v mišicah in sklepih in glavobol.

Spomladanska utrujenost se običajno pojavi v 2. polovici marca in traja kakšen mesec. Kljub temu, da je zelo pogosta in o njej pišejo že starodavni medicinski zapisi, pa vzroki še vedno niso poznani oziroma dokazani. Obstajajo le teoretične razlage:

Hormonsko neravnovesje:
pozimi, ko je veliko manj svetlobe, prevladuje v našem organizmu hormon melatonin (hormon spanja). Z daljšanjem dneva in sončnih obdobij pa se količina melatonina manjša, večati pa se začne količina serotonina (hormon sreče) in spolnih hormonov. Nova hormonska sestava močno obremeni telo. Če smo pozimi zanemarili zdravo prehrano in gibanje, kar se nam kaj rado zgodi zaradi neprimernega vremena in kratkih dni, bomo zaradi te obremenitve zagotovo začutili vsaj enega od simptomov spomladanske utrujenosti.

Nihanje temperature:
Spomladi je bolj izrazito nihanje dnevnih temperatur. Noči in jutra so lahko še zelo hladna, čez dan pa močnejši sončni žarki že dobro ogrejejo ozračje. Menjavajo se hladni deževni in topli sončni dnevi. Tudi te temperaturne spremembe obremenjujejo telo. Zaradi toplote se širijo krvne žile, telo se zato ohladi. Posledica širjenja krvnih žil je znižan krvni tlak, kar občutimo kot utrujenost, omotico, glavobol. Posledica ohlajanja so lahko bolečine v mišicah in sklepih ter oslabljen imunski sistem.

Slabe zimske navade povečajo vpliv hormonskega in temperaturnega neravnovesja na naše telo. Pozimi običajno manj gibamo in več jemo. Zimska hrana je kljub pestri ponudbi večinoma sestavljena iz ogljikovih hidratov in maščob, primanjkuje pa vitaminov in mineralov.

Še mesec časa imamo, da se pripravimo na spomladanske spremembe v telesu in okoli njega. Dnevi so že dovolj dolgi, da lahko v vsakodnevni urnik vključimo tudi primerno rekreacijo na zraku. Ne obremenimo telesa prehitro s kakšno intenzivno vadbo, če smo pozimi bolj lenarili. Malo daljši sprehod s hitro hojo vsak dan je idealen za začetek. Krompir in makarone zamenjajmo z beljakovinami in zelenjavo ter sadjem. Spomladi nam najbolj koristi zelena listnata zelenjava (solata, regrat, čemaž, rukola, špinača..) in sadje z veliko vitamina C (citrusi, kivi..).

Za kakšen mesec ali 2 pa lahko dodajamo vitamine in minerale v obliki prehranskih dopolnil. Pri preprečevanju spomladanske utrujenosti so koristna tudi prehranska dopolnila s koencimom Q10, ki povečuje celično energijo in prehranska dopolnila z antioksidanti, ki stabilizirajo fiziološke funkcije.

Naredite nekaj zase, da vas pomlad letos ne bo razočarala!